STRONA GŁÓWNA >   patron szkoły rok szkolny 2007/2008

ROK SZKOLNY 2007/2008

Rok szkolny rozpoczął się od dalszych działań zmierzających do nadania szkole imienia. Rozpoczęły się także prace związane już tylko z osobą Tony'ego Halika. Na ścianach korytarza szkolnego pojawiły się liczne fotografie przedstawiające Tony'ego Halika podczas jego podróży oprawione w ramki, nad którymi wisi znaczący napis TU BYŁEM TONY  HALIK.

Z czasem również na holu zawisło olbrzymie zdjęcie patrona. W każdej klasie pojawiły się gazetki tematyczne o życiu i podróżach patrona.

GAZETKI

KONKURSY

APELE SZKOLNE

SZTANDAR

GMINA

HALINA KONEK

GAZETKI

 

Gazetka w klasie pierwszej

 

 

 

Tak prezentowała Tony'ego Halika klasa druga

 

 

 

 

W klasie drugiej pojawiła się również gazetka prezentująca nazwy wybranych krajów  europejskich  w których znajdują się ciekawe miejsca „zwiedzane” na filmach T. Halika

 

 


 

Informacje z gazetki klasy trzeciej na bieżąco były aktualizowane. Uczniowie w każdej chwili mogli odczytywać t najbardziej interesujące.

POWRÓT

                KONKURSY

Konkurs plastyczny „Ciekawe miejsca
z podróży T. Halika”

W miesiącu maju uczniowie mieli możliwość wykazać się umiejętnościami plastycznymi jak i zapamiętanymi obrazami z filmów i książek T. Halika. Bardzo duża liczba interesujących i rzetelnie wykonanych prac zaskoczyła wszystkich nauczycieli, a pani R. Ekman miała spore problemy z wyłonieniem zwycięzców. Konkurs przeznaczony był dla uczniów klas I-III, wszyscy otrzymali upominki, a zwycięzcami okazali się:

I miejsce Aleksandra Kostkiewicz

II miejsce Marta Cieślik

III miejsce Roksana Adler 

Nagrodzeni i wyróżnieni uczniowie z organizatorką R. Ekman

 

 

Prace uczennicy klasy I Roksany Adler

 

 

Prace uczennicy klasy I M. Cieślik

 

 

Prace uczennicy klasy III A. Kostkiewicz

 

 

Nauczyciele włączając się do poszerzania wiedzy uczniów na temat TonY'ego Halika przygotowali i zorganizowali konkursy. W szkole odbył się konkurs na projekt sztandaru szkoły, który wygrali Bartosz Grzywna, Daniel Karbownik i Krystian Taras. Prace dzieci związane z konkursem przerosły oczekiwania organizatorki Pani Renaty Ekman, która miała problemy z wyborem najładniejszego projektu. W konkursowych pracach uczniowie zamieścili znaczące symbole charakteryzujące Tony'ego Halika, takie jak: globus, plecak, buty, ster od statku.

POWRÓT

 

APELE SZKOLNE

Realizując zamierzone cele związane z bliższym poznaniem przez uczniów życia i licznych podróży T. Halika w miesiącach maju i czerwcu odbyły się serie apeli poświęconych patronowi.

Jako pierwsi zaprezentowali się uczniowie klas I-III, którzy pod pilnym okiem swych wychowawczyń zabrały resztę społeczności szkolnej pociągiem po licznych stacjach-kontynentach. Zebrani nauczyciele i uczniowie mogli dowiedzieć się, gdzie był, co widział i przeżył T. Halik.

W oczekiwaniu na występ.

 

We wstępie do przedstawienia uczniowie pięknie wyrecytowali wiersz T. Halika „Tak żyłem”

 

Stacja pierwsza – Eskimosi

 

Stacja druga – Indianie

 

 

Stacja trzecia – Japonia

 

Stacja czwarta – Afryka

 

 

Wspólny taniec- przerywnik między stacjami

 

 

Stacja piąta – Europa

 

 

Publiczność była bardzo zainteresowana, przedszkolaki bacznie obserwowały występujących.

 

Przedstawienie zakończyło się wspólnym tańcem wraz z odśpiewaniem piosenki „Podajmy sobie ręce”. Bawili się występujący wraz z widownią.

 

Wspólne zdjęcie na zakończenie

 

 

Uczniowie klasy IV wraz z wychowawczynią – panią H. Kostkiewicz przybliżyli uczniom Argentynę – kraj, którego obywatelem był również T. Halik. Bogaty w wiadomości apel ukazał kulturę, obyczaje, świat zwierząt i roślin. Jednak nie były to suche wiadomości, zebrani mogli podziwiać wykonanie tanga argentyńskiego. Były również pytania do publiczności, gdzie uczniowie w nagrodę za poprawną odpowiedź mogli otrzymać słodki upominek. Jednak kulminacyjnym punktem całej prezentacji był poczęstunek, złożony z potraw kuchni argentyńskiej, przygotowany przez rodziców uczniów i panią Basię Gebler.

 

Wstęp do przedstawień

 

Patryk Stasiak przedstawia krótkie informacje o kontynentach

 

Justyna Kędzia opowiada o oceanach

 

Wojtek Burakowski pyta o szczyty Ameryki Południowej

 

Jakub Skrzypczyński zaprasza do wysłuchania hymnu Argentyny

 

Maja Jastrzębska mówi o faunie i florze Argentyny

 

Tango argentyńskie w wykonaniu Justyny i Wojtka.

 

Stoisko z potrawami kuchni argentyńskiej :tortilla, empanadas, naleśniki z karmelem. Pani dyrektor zasmakowała w tortilli.

 

Spróbowali wszyscy i smakowało (mniam, mniam)

 

 

Klasa V przygotowała inscenizację, w której przedstawiła zgromadzonym każdy kontynent, który odwiedził T. Halik. Uczniowie wcielając się w rodowitych mieszkańców różnych kontynentów i opowiadali o ich zwyczajach i tradycjach. Wszystko to działo się na statku kosmicznym, a całość połączona była z przesłaniem, aby chronić środowisko i nie zanieczyszczać planety. 

 

Mount Everest

 

 

Wybuch gazu na platformie wiertniczej w Arabii Saudyjskiej

 

 

Uczestnicy wyprawy statkiem kosmicznym.

 

Szczęśliwa rodzina z marzeń sennych.

 

Pani M. Jaszczyk – wychowawczyni klasy V – zadawała uważnym słuchaczom pytania, dotyczące treści przedstawienia.

 

Jak widać, chętnych do odpowiedzi nie brakowało.

 

POWRÓT

SZTANDAR

Wybory patrona szkoły i czekająca nas uroczystość nadania imienia szkole stała się inspiracją do ogłoszenia konkursu plastycznego na projekt sztandaru szkoły. Organizatorem konkursu była nauczycielka Renata Ekman. Do konkursu przystąpiło 26 uczniów, co zaowocowało wieloma interesującymi propozycjami. Komisja konkursowa wybrała 10 najciekawszych prac, które stały się inspiracją dla zawodowego plastyka. Najczęściej pojawiającymi się symbolami na projektach uczniów były: globus, kamera, plecak, aparat fotograficzny i żaglówka tzw. Halikówka.

Dyrektor szkoły Krystyna Zarębska (z prawej) i organizator konkursu Renata Ekman prezentują wszystkie konkursowe prace.

Zwycięzcami konkursu zostali:

I miejsce - Krystian Taras

II miejsce - Bartosz Grzywna

III miejsce - Daniel Karbownik

 

 

 

NAGRODZONE PRACE

 

 

 

 

 

 

 

Ostateczny projekt sztandaru inspirowany pomysłami uczniów i nauczycielki zaprojektowała pani plastyk Magdalena Wacyk. Zrobiła to w darze dla szkoły i z sympatii dla niej.

POWRÓT

GMINA

                Wniosek w sprawie nadania szkole imienia

W czerwcu  uczniowie mieli niecodzienną okazję, by wspólnie Panią dyrektor i nauczycielami wziąć udział w sesji Rady Gminy, na której zostało wydane szkole pozwolenie, aby mogła otrzymać imię T. Halika. Podczas sesji uczniowie w przebraniach przypominających mieszkańców różnych kontynentów przekonywali zgromadzonych do podjęcia słusznej decyzji. Podczas krótkiego przedstawienia przybliżyli zgromadzonym sylwetkę patrona, pięknie recytowali wiersze i czytali biografię. Uczniowie z powagą i patosem wymieniali argumenty będące za wyborem T. Halika na patrona szkoły. Następnie w wielkim oczekiwaniu przyglądali się głosowaniu. Wizyta w Urzędzie Gminy w Złotowie i udział w sesji była dla uczniów niezwykłym przeżyciem.

Chwile oczekiwania przed wejściem na salę obrad.

 

 

Uczniowie relacjonowali, że bardzo się bali występując, o to czy się spodobają i czy radni podejmą uchwałę o nadanie szkole imienia.

 

Wspólne zdjęcie po dobrze wykonanej pracy. Na twarzach maluje się zmęczenie i satysfakcja. To wspaniale, że nasi uczniowie mogli wziąć czynny udział w podjęciu decyzji przez radnych, co pozwoliło im poczuć się odpowiedzialnymi za swoją szkołę i ważnymi. 

POWRÓT

 

Halina Konek

Dobry duch współpracujący z nami
w przygotowaniach nad nadaniem imienia naszej szkole

Służyła zawsze dobrą radą, udzielała cennych wskazówek, uczestniczyła w kontaktach z Panią Elżbietą Dzikowską. Dzięki niej w szkole znajdują się zdjęcia z podróży i pamiątki po T. Haliku

Pani Halina (z lewej) była pierwszym recenzentem naszego sztandaru. Oceniła nasz projekt bardzo wysoko.

POWRÓT






 



Szkoła Podstawowa
w Górznej
"Szkołą z Klasą"





Copyright © 2005 by Versinon. Wszystkie prawa zastrzeżone.