Kinga Lewandowska
Scenariusz zajęć
Grupa dzieci sześcioletnich
Data przeprowadzenia zajęć
13.06.2009 r.
Temat kompleksowy: „ Polska – Moja Ojczyzna”
Temat zajęć: „ Moja miejscowość”
Forma organizacji pracy- zespołowa, indywidualna.
Metoda :czynna (poznawanie, odkrywanie, przeżywanie ,
działanie); słowna; oglądowa.
Cele:
- wyzwolenie wielostronnej
aktywności dzieci przez poznawanie, odkrywanie, przeżywanie ,
działanie
Dziecko :
- pozna wiersz W. Bełzy Pt : „ Katechizm polskiego dziecka”
- wie , jakie
są charakterystyczne miejsca we wsi Górzna
- wie, jak wygląda cyfra i liczba
- dziecko potrafi liczyć w
zakresie 9
Zagadnienia realizowane
- poznanie wiersza W. Bełzy
Pt „ Katechizm polskiego dziecka”.
- poznanie
charakterystycznych miejsc we wsi Górzna
- poznanie cyfry i liczby 9
Pomoce : - wiersz
czytany przez nauczyciela, bądź nagrany na płycie, tablica dydaktyczna
Przebieg zajęć :
1.
Wprowadzenie do
zajęć - wysłuchanie wiersza pt„ Katechizm polskiego
dziecka „W.Bełzy.
2.
Spacer –
rozpoznawanie charakterystycznych miejsc w naszej wsi.
3.
Zapoznanie dzieci
z cyfrą i liczbą 9.
4.
Liczenie w
zakresie 9 (przy użyciu klocków).
Lp |
Czynności ucznia |
Czynności nauczyciela |
1 |
Dziecko słucha wiersza W.
Bełzy „ Katechizm polskiego dziecka”. |
Nauczyciel czyta wiersz. |
2 |
Dziecko wyszukuje i
rozpoznaje charakterystyczne miejsca we wsi. |
Omawia charakterystyczne
miejsca we wsi. |
3 |
Dziecko Próbuje
samodzielnie napisać liczbę 9. |
Nauczyciel pokazuje i omawia wygląd cyfry 9. |
4 |
Dziecko liczy klocki w
zakresie 9 |
Nauczyciel pomaga dziecku w
razie potrzeby. |